NIEUWSPhilips

Philips bij Stichting Blu-ray Disc Promotie


Redactie HiFi.nl | 14 september 2009 | Philips

(ingezonden mededeling)

Philips sluit zich aan bij de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux, dat Blu-ray promoot bij de retail en consument. De Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux is verheugd met Philips als nieuwe partner. “Met Philips aan boord hebben we extra slagkracht om nog meer mensen enthousiast te maken voor Blu-ray Disc,” zegt Daniëlle Tamis, woordvoerder van de Stichting.

Aan de stichting nemen bedrijven deel uit de consumentenelectronica, film- en entertainmentindustrie. De bedrijven zijn: Sony, Samsung Electronics, Panasonic Nederland, Philips, Sony Computer Entertainment, Warner Home Video, Twentieth Century Fox Home Entertainment, Walt Disney Studios Home Entertainment, Sony Pictures Home Entertainment en Universal Pictures Benelux.


 
Blu-ray Disc is hét high definition format,” zegt Erik Brukx, Marketing Manager Audio Video & Multimedia Benelux van Philips. “In september lanceren wij een uitgebreide range Home Cinema systemen met Blu-ray. Daarnaast verkopen wij diverse Blu-ray Disc-spelers. Wij vinden het belangrijk om deel te nemen aan de gezamenlijke promotieactiviteiten voor Blu-ray Disc. Want met elkaar kunnen we meer mensen kennis laten maken met de optimale kijkervaring die Blu-ray biedt door de superieure beeld- en geluidskwaliteit.

Onlangs gaf het NVPI nieuwe cijfers vrij over entertainmentproducten. In de eerste helft van 2009 werden er meer dan 300.000 stuks Blu-ray Discs verkocht aan consumenten, drie keer zoveel als in de eerste helft van 2008. Ook zijn er driemaal zoveel Blu-ray Disc spelers verkocht als in dezelfde periode vorig jaar. Er staan hiermee meer dan 700.000 Blu-ray Disc spelers (inclusief de Playstation 3) in de huishoudens in de Benelux. Er wordt verwacht dat deze groei doorzet in de rest van het jaar.
 
De Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux geeft informatie over Blu-ray Disc, onder andere via internet, folders, winkeldisplays en de media. Met promotietours langs winkelcentra laat de stichting het winkelend publiek zelf de ultieme hi-def ervaring beleven. In oktober gaat de promotietour weer van start. 

MERK

EDITORS' CHOICE