NIEUWSPhilips

Philips zwijgt over online verkoop


Redactie HiFi.nl | 20 april 2010 | Philips
(gezien op internet)

Het Eindhovense elektronicaconcern Philips presenteerde gisteren haar financiële resultaten over het eerste kwartaal, die met een omzetstijging van 12 procent beter waren dan de meesten verwachtten. En hoewel de cijfers duidelijk de potentie van de markt voor groene producten en de markt van opkomende landen laat zien, blijft er één belangrijke 'nieuwe markt' onderbelicht: de online markt.

In zeker 9 landen exploiteert Philips eigen webwinkels, de helft meer dan een half jaar geleden. Eind 2008, voordat de kredietcrisis losbarstte, liet het concern weten dat het op middellange termijn 1 miljard euro aan omzet wil realiseren. Het is echter niet bekend of dit plan nog bestaat, en ook in het kwartaalbericht wordt niet ingegaan op de digitale plannen en resultaten.


Foto: screenshot Philips webwinkel

Philips opende sinds begin 2009 verschillende eigen webwinkels die vooral gericht zijn op de Europese markt. Ondanks dat het bedrijf duidelijk investeert in de uitbreiding van het 'digitale bereik' doet Philips haar best daar zo weinig mogelijk over te zeggen om zo kritiek van de retailmarkt te voorkomen.
MERK

EDITORS' CHOICE