NIEUWS

Veel TVís verkocht dankzij WK


Redactie HiFi.nl | 20 juni 2010
Zoals verwacht hebben veel mensen in Nederland vanwege het WK voetbal in Zuid-Afrika een nieuwe televisie aangeschaft. De elektrotechnische detailhandel verwacht nu een omzetstijging van maar liefst 10 tot 15 procent. Als Oranje door de groepsfase heen komt kan dit zelfs nog oplopen.



Dit meldt brancheorganisatie UNETO-VNI op basis van onderzoek onder haar leden in de elektrotechnische detailhandel. Populair zijn tv’s met beeldmaten van 42 tot 47 inch en 60 inch. Ook LED-tv’s doen het goed. Volgens manager Detailhandel Maurice Estourgie van de brancheorganisatie is dit vooral te danken aan het dunne design en het lage energieverbruik.



Foto: WK actie bij de Mediamarkt

Het WK wordt in Nederland dan wel niet in 3D uitgezonden, toch merkt de detailhandel en groeiende belangstelling voor deze innovatie. “Bij aankoop van een 3D-televisie neemt de consument vast een voorschot op het naar verwachting grote aantal programma’s en films dat binnenkort in 3D wordt uitgezonden,” laat Estourgie weten.

EDITORS' CHOICE