NIEUWSPhilips

Philips en Tribal DDB winnen Grand Prix

Redactie HiFi.nl | 30 juni 2010 | Philips

(ingezonden mededeling)

Philips meldt dat zijn wereldwijde campagne Parallel Lines voor de Philips televisies de eerste Gold Film Craft Lion heeft ontvangen op het Cannes Lions International Advertising Festival.  Parallel Lines sleepte ook een Grand Prix in de wacht voor de beste regie. Philips ontvangt dus voor het tweede opeenvolgende jaar de grootste onderscheiding van de jury voor zijn campagne; het is tevens de eerste maal dat een Lions Grand Prix twee maal na elkaar aan een merk wordt toegekend.

De nieuwe Film Craft Lion (speciale effecten) werd toegekend aan de kortfilm The Gift, door regisseur Carl Erik Rinsch van Ridley Scott Associates (RSA).  De sciencefictionthriller van Rinsch was één van de vijf thematische kortfilms die door Philips ontwikkeld werd in het kader van zijn wereldwijde campagne Parallel Lines die het in april dit jaar lanceerde. De campagne, die in samenwerking met DDB UK en Tribal DDB Amsterdam werd opgezet, plaatste de regisseurs van RSA voor de uitdaging om een verhaal te maken rond één dialoog om aan te tonen dat de Ambilight-technologie op de Philipstelevisies, de beeldkwaliteit en de klank, thuis voor een bioscoopbeleving kunnen zorgen.

Vorig jaar werd op het International Advertising Festival in Cannes de hoofdprijs (de 2009 Film Grand Prix) toegekend aan Philips en Tribal DDB Wordlwide voor Carousel, de kortfilm die speciaal gemaakt werd voor de lancering van de Cinema 21:9 televisie van Philips.

MERK

EDITORS' CHOICE