NIEUWS

Japanners willen niet aan 3D

Redactie HiFi.nl | 05 juli 2010

Een tegenvaller voor de consumenten-electronica industrie, zo lijkt het. Recent marktonderzoek heeft namelijk aangetoond dat zo`n 70 procent van de Japanse consumenten niet van plan is om 3D apparatuur voor in de huiskamer aan te schaffen.

En dit terwijl de Japanse consument juist altijd voorop loopt bij het omarmen van nieuwe technologische ontwikkelingen. Het onderzoek onder 9000 consumenten werd gehouden door prijsvergelijkingssite Kakaku.com.

De voornaamste redenen om geen 3D te willen zijn volgens de deelnemers de noodzaak om een speciale bril te dragen, de hoge prijs van de hardware, en een gebrek aan software.

Volgens Kakaku.com is er, ondanks de grote inspanningen van fabrikanten als Sony en Panasonic om 3D te promoten, een grote kloof tussen de aanbieders en de kopers. Blijkbaar is de hype die rond 3D ontstond na bioscoopfilms als Avatar en Alice In Wonderland inmiddels weer afgelopen, en ziet de consument opeens ook allerlei nadelen.


EDITORS' CHOICE