Musica É: Emotie in Entertainment op de woonbeurs


Redactie HiFi.nl | 19 augustus 2010 | Bowers & Wilkins

De jaarlijkse woonbeurs in het RAI-gebouw te Amsterdam biedt dit jaar voor het eerst een platform voor één van de meest innovatieve initiatieven in de audio/video-branche. Een aantal grote merken heeft de handen namelijk ineen geslagen om onder de noemer `Musica É` audio, video en home entertainment totaaloplossingen te tonen in een werkelijke woonomgeving, ontworpen door architect Eric Kant.

Niet te missen op de woonbeurs is het Musica É belevingspaviljoen, een moderne villa waarin in verschillende woonruimtes geïntegreerde toepassingen op het gebied van streaming music, high-end audio, home cinema en custom installation worden getoond. Vanuit een centraal middenplein biedt de Musica É villa van 450m2 toegang tot een master bedroom met doucheruimte, een keuken, een lounge en luisterruimte, een thuisbioscoop, een bar en een werkkamer / bibliotheek. In deze ruimtes zal entertainment worden getoond zonder daarbij esthetiek en leefcomfort uit het oog te verliezen.



Alle deelnemende merken constateren een groeiende vraag naar geïntegreerde oplossingen”, laat Bart Altewischer, eigenaar van marketingbedrijf M-Btion en als projectmanager het aanspreekpunt van Musica É, weten. “Met dit initiatief kunnen we inspelen op deze vraag”. Bij Musica É staat de emotie in (home)entertainment centraal. Altewischer: “Musica É is een uniek platform waar diverse topmerken op audio, video en domotica gebied voor het eerst samen zullen demonstreren hoe deze toepassingen in een werkelijke woonomgeving, ontworpen door Eric Kant, er uit zien en met name hoe eenvoudig het werkt.”

Hoewel de woonbeurs garant staat voor een aanzienlijke stroom bezoekers, is dit geen traditioneel terrein voor de deelnemende merken uit de audio/video-branche. “Dat is juist de hoofdreden voor deze bedrijven om hierin te participeren”, meent Altewischer. “Een heel duidelijke doelstelling bij 
deelname aan de woonbeurs is het bereiken van een bredere doelgroep. De woonbeurs wordt bijvoorbeeld voor een groot deel bezocht door vrouwen”. Tegelijkertijd is het initiatief ook gericht op de lifestyle georiënteerde AV-liefhebber.

Na de woonbeurs is het niet afgelopen met Musica É. “De partijen hebben zeker de intentie om meerdere jaren aanwezig te zijn op de woonbeurs”, aldus Altewischer. “Musica É heeft bovendien veel potentie als concept. Dit zou ook bij andere beurzen kunnen maar tevens heel goed als Experience op zichzelf. In binnen én buitenland!”.

Bij Musica É op de woonbeurs zullen in alle ruimten totale a/v-oplossingen worden getoond in opstellingen in diverse prijsklassen. De volgende importeurs en merken presenteren zich: Bowers & Wilkins (B&W en Rotel), AND Benelux (NAD, Scandyna, InFocus, Dali), D&M (Marantz, Mordaunt-Short, Boston Acoustics), Crestron, Sonos, Home Cinema Modules en Sony. Musica É is op de woonbeurs van 25 september tot en met 3 oktober te vinden in de Hollandhal van de RAI.

MERK

EDITORS' CHOICE