REVIEWAudioExpert

Eerste Sony Customer Experience Centre in UK

Redactie HiFi.nl | 29 december 2010 | Marantz

Sony Professional heeft zijn eerste Europese Customer Experience Centre geopend in Basingstoke, Verenigd Koninkrijk. Hier kunnen klanten en bezoekers in een ontspannen en comfortabele omgeving kennis opdoen over de nieuwste broadcast-technieken en ervaren hoe het werkt. In het centrum is ook 3D trainingsmateriaal aanwezig. Op die manier kunnen stereografen en camerabedieners praktijkervaring opdoen om succesvolle live 3D-uitzendingen te maken.

De trainingsruimte bevat 3D-apparatuur en camerasystemen. Zo kunnen gebruikers leren wat de beste manier is om 3D-opnamen vast te leggen terwijl ze omgaan met problemen zoals veranderingen in licht, temperatuur en snelheid van handelen. Een deel van het centrum is opgezet als een productieruimte. Hier kunnen de gebruikers ervaring opdoen met de MPE-200 multi-format processor. Deze processor staat centraal bij de productie van hoogwaardige live 3D. Klanten kunnen vervolgens het resultaat van hun werk bekijken in de loungeruimte op professionele 3D-monitoren en 3D BRAVIA-televisies.

Naast 3D-oplossingen kunnen bezoekers ook een volledige functionele TV-productieruimte gebruiken, inclusief de nieuwste switchers en het Sonaps systeem. En er is ook nog een demonstratieruimte om met de software te leren werken, waaronder HDxchange, Media Backbone en Ensemble. Ook kunnen klanten in gesprek gaan met het Solutions-team, dat verantwoordelijk is voor zowel grootschalige broadcast-transformatieprojecten als het ontwerp, de inrichting en het testen van Outside Broadcast vrachtwagens.

Het nieuwe Experience Centre zorgt ervoor dat Sony met zijn klanten kan samenwerken. Zo krijgt Sony inzicht in de problemen die zij ondervinden. Die worden dan gezamenlijk opgelost. Ervaring in het Sony 3D Technology Centre in Culver City (Verenigde Staten) heeft geleerd dat klanten het waarderen om ervaring op te doen met apparatuur. Sony hoopt dat de Europese klanten dezelfde voordelen halen uit dit eerste Customer Experience Centre in Europa.

MERK

EDITORS' CHOICE