NIEUWSPhilips

Philips LightFrame Monitor

Redactie AV & Domotica | 15 juni 2009 | Philips
(Ingezonden mededeling)

Amsterdam, 9 juni 2009 – Vandaag maakt MMD, de nieuwe onderneming achter Philips monitors in Europa, bekend dat de Philips LightFrame™ monitor, de nieuwste toevoeging aan de Philips Brilliance monitor-serie, nu verkrijgbaar is.

Deze 22-inch-monitor in glanzend witte pianolak is met zijn moderne en luxueuze vormgeving ontworpen om in elk hedendaags interieur te passen. Maar het uiterlijk is niet het enige oogstrelende aspect aan de LightFrame; de monitor garandeert bovendien een uitstekende gebruikerservaring door zijn verschillende technologieën die vermoeide ogen voorkomen.



Uitvoerig wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat licht een wezenlijk effect heeft op de mens. Zo heeft blauw licht, dat via de derde receptor van het oog binnenkomt, een ontspannend en verfrissend effect. Dit gegeven is verwerkt in de LightFrame monitor: de rand van de monitor straalt een koel blauw licht uit dat de gebruiker ontspant, zijn concentratie helpt te verhogen en vermoeide ogen tegengaat[1].

De LightFrame monitor biedt nog een aantal andere technologieën die optimaal zicht mogelijk maken:
- SmartContrast12000:1 technologie garandeert een diep zwart waardoor een levendiger beeld ontstaat
- SmartImage technologie vergroot contrast, kleursaturatie en scherpte van beeld en video
- TrueVision Technologie is een test- en algorithme-technologie voor monitoraanpassingen en fine tuning

De Philips LightFrame monitor wordt geleverd met drie jaar garantie en is onderscheiden met een Energy Star voor zijn energiezuinigheid. De Philips LightFrame monitor zal verkrijgbaar zijn in alle belangrijke elektronicawinkels vanaf begin juli voor een adviesprijs van € 249 (incl. BTW).

[1] Aangetoond door onderzoek uitgevoerd door Rijksuniversiteit Groningen: “Een van de uitkomsten van het onderzoek was dat bijna de helft van de onderzochten aangaf minder last te hebben van concentratieproblemen, motivatieproblemen en moeheid wanneer zij werkten met de LightFrame. Daar tegenover stond dat men zonder de LightFrame meer klaagde over ‘zware oogleden’ en ‘vermoeide ogen’ na een periode van computerwerk.

Over MMD

MMD is een dochteronderneming van TPV en is opgericht in 2009 door een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt exclusief Philips LCD displays op de markt over de hele wereld. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise in displays, kan MMD door een snelle en gerichte benadering innovatieve producten op de markt brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt met zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese distributeurs en resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan en Eindhoven.
MERK

EDITORS' CHOICE