NIEUWS

Retailers presenteren zich online steeds beter


Redactie HiFi.nl | 13 februari 2011

In deze tijd van nieuwe media is het steeds belangrijker om je als bedrijf goed neer te zetten. Uit onderzoek van de E-Tailing Groep blijkt dat retailers hier steeds beter in slagen.

“Retailers omarmen de technologie, leggen de lat hoger en kijken verder dan alleen hun eigen websites”, zegt Lauren Freedman, ceo van de E-Tailing Group.

Zo’n 83 procent van de onderzochte retailers linkt op hun website naar social media pagina’s, tegenover 60 procent in 2009. Dit zijn dan vooral Facebook (96 procent), Twitter (87 procent) en Youtube (43 procent).

Uit het onderzoek blijkt ook dat 44 procent van de retailers in het vierde kwartaal van 2010 over een mobile commerce site beschikt, tegenover 13 procent in 2009. Ook houdt 29 procent van de retailers klanten op de hoogte van acties door een sms te sturen. In 2009 was dit nog 21 procent.

Niet alleen de nieuwe media worden aangepakt, ook de website’s worden steeds verbeterd. Zo blijkt dat het design regelmatig wordt aangepast en dat er relevantere informatie op staat. Ook is er bij 70 procent een drop-down menu en laat 57 procent op de homepage een slideshow zien. 

EDITORS' CHOICE