NIEUWS

Zelfde tv verkoopcijfers als WK verwacht

Elektronicaconcerns verwachten dat de verkoop van televisies in de aanloop naar het EK-voetbal gelijk zal zijn aan de verkoop voorafgaand aan het WK van 2010. BCC verwacht deze zomer twintig procent meer televisies te verkopen dan in een zomer zonder grote sportevenementen.

In de periode voor het EK vier jaar geleden, was een flinke piek zichtbaar in de verkoop van televisietoestellen. De grote televisiekast werd toen massaal ingeruild voor een plat scherm, liefst een HD-tv.

Naast de toenemende verkoop van tv’s, sluiten ook meer consumenten nu een abonnement af op digitale televisie, merkt bijvoorbeeld KPN. De meeste klanten die nu een abonnement afsluiten wegens het EK vinden drie dingen belangrijk: haarscherp beeld, interactieve mogelijkheden zoals het kunnen pauzeren van beelden, en ze willen de mogelijkheid hebben om de wedstrijden via verschillende apparaten te bekijken, dus ook via tablets en pc’s.

Ook UPC ziet in de weken voor het voetbalfestijn een toename in de vraag naar HD. Hoewel van de 1,7 miljoen klanten er al 1 miljoen digitale televisie hebben. Volgens een woordvoerder is het al een gewild product en is er niet per se een evenement nodig om de vraag naar HD tv flink te laten stijgen.

Het is de hele maand mei Beeldmaand op HiFi.nl, kijk op onze Beeld Special voor meer beeld nieuws. 


EDITORS' CHOICE