REVIEWBMC Audio

BMC: loopwerk op hoge hakken

Tijdens het uitpakken van de B.M.C. speler ontstaat in mijn hoofd automatisch de vraag, in hoeverre het nog handig is om vandaag de dag een cd-speler aan te schaffen in plaats van gelijk over te stappen naar het rippen van muziek op een computer of centrale opslag. Tegelijk bedenk ik, hoeveel mensen een uitgebreide cd-collectie bezitten waar ze nooit afstand van willen doen en graag doosje en boekje in handen houden.

Uit Music Emotion - Juni 2012

Zonder tegen de stroom op te willen roeien is er naar mijn mening nog steeds een plaats voor de cd-speler, mits die aan hoge kwaliteitnormen voldoet en een unieke plek in de markt weet te veroveren. Want de dagen van de middenklasse cd-spelers lijken geteld. In hoeverre de B.M.C. er naar mijn mening in slaagt, zijn positie op de markt te verdedigen, leest u hieronder.

Balanced Music Concept Audio is ontsproten aan het brein van Bernd Hugo en Carlos Candeias. Geen namen die direct een bel doen rinkelen, echter hun staat van dienst is velen bekend als ik vertel dat Bernd Hugo één van de mensen achter het Duitse merk Restek was en dat Carlos Candeias met zijn bedrijf jarenlang de ontwerper en OEM-producent van C.E.C. is geweest. Hun gebundelde ervaring en het werkterrein van Candeias in het Verre Oosten zijn samengekomen in een nieuw Duits bedrijf voor high-end audio.

Ontwikkeling, service en marketing zitten in Duitsland, productie vindt plaats in China. B.M.C. heeft technisch gezien twee pijlers waar het bedrijf trouw aan is: werken met modules en werken met gebalanceerde schakelingen.

Lees het hele artikel in iPad vriendelijke PDF!

Let op: prijzen in het magazine kunnen afwijken van huidige prijzen