REVIEWMarantz

Marantz KI Pearl Lite

Ruud Jonker | 16 november 2011 | Fotografie Fabrikant | Marantz

Music Emotion zit bovenop het nieuws en presenteert een primeur in de vorm van de Marantz KI Pearl Lite Super Audio cd-speler en geïntegreerde versterker. De aanwezigheid bij Marantz van Ken Ishiwata is een garantie dat er nog iemand is die zich bekommert om pure geluidskwaliteit.

Uit Music Emotion - December 2010

Van de originele KI Pearl Limited Edition van vorig jaar zijn er nog maar enkele beschikbaar en zal ongetwijfeld het budget, dat de gemiddelde Music Emotion abonnee elke maand stukgooit aan hifi hebbedingen, lichtelijk overschrijden. Het goede nieuws is dat Marantz nu een KI Pearl Lite set in de markt zet die voor iedereen bereikbaar is, hoewel ook deze set niet in onbeperkte hoeveelheden beschikbaar zal zijn.

Ken Ishiwata ontwikkelt de audioapparatuur voor Marantz exact vanuit de juiste mindset. Hij doet er alles aan om de muziek te reproduceren zoals de artiest en de opnametechnicus dat bedoeld hebben. Marantz communiceert ook heel duidelijk dat de KI Pearl `onzichtbaar` is. Er wordt niets toegevoegd aan het muzieksignaal, dat niet bedoeld was door de artiest of technicus. Dat is niet verrassend. Ken is opnametechnicus, heeft een stel goede oren en is een van de weinige die een echt goede demoset op kunnen bouwen. De Marantz luisterruimte in Eindhoven biedt hiervan het bewijs. Zelfs met Marantz componenten van 399 euro per stuk zet Ken hier een prestatieniveau neer waar menig kostbaar highend-systeem niet altijd wetmatig gezien in de buurt komt. Zolang Ken de geluidskwalitatieve erfenis van Marantz bewaakt, is het merk een veilige investering voor muziekliefhebbers en audiofielen die zoeken naar de beste weergave. Bij veel andere merken, die het zonder zulk historisch besef moeten doen, heeft pure commercie de plaats ingenomen van een focus op geluidsmatige prestatie en is dit laatste soms afgezakt naar een zouteloos en onbetrokken niveau.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF