REVIEWKanzy

Kanzy Kaam-1000

DIT IS EEN PUBLICATIE VAN MUSIC EMOTION
Jan de Jeu | 01 september 2010 | Fotografie Jan de Jeu | Kanzy

Veel audio fabrikanten besteden in toenemende mate aandacht aan de wijze waarop zij hun product presenteren. Slechts weinigen gaan daarin zo ver als de Nederlandse fabrikant Kanzy.

Kanzy zal zijn eerste product, de ge´ntegreerde buizenversterker KAAM-1000, in oktober 2010 aan het publiek presenteren. Een goede reden om op deze plek de drie namen achter het merk alvast kort voor te stellen. Allereerst is daar de ontwerper, ingenieur Paul Dam. In het dagelijks leven is hij werkzaam bij een groot audiovisueel bedrijf. Met zijn pensioen in zicht is hij drie jaar geleden begonnen met het ontwerpen van zijn ultieme buizenversterker, de KAAM- 1000. Daarbij geholpen door zijn zoon Lars Dam. Lars is de directeur van het bedrijf en Farzad Madjdian is aangetrokken als hoofd verkoop.

De presentatie

Daags voordat Paul en Lars de versterker afleveren neem ik een kijkje op de uitstekend verzorgde website www.kanzy.eu. Toch ben ik verrast wanneer zij samen de kist naar binnen dragen. Natuurlijk verwacht ik een houten kist, maar geen door een meubelmaker vervaardigt eikenhouten exemplaar met zwaluwstaartverbindingen en een sjiek naamplaatje.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF

EDITORS' CHOICE