MP Audio

We hebben aan MP Audio de vraag voorgelegd ons een systeem bestaande uit een versterker en luidsprekers te leveren dat een goede kwaliteit levert tegen een redelijke prijs. MP Audio is een Nederlands bedrijf gevestigd in het Limburgse Spaubeek. De letters MP komen van de achternamen van oprichters George Mrosek en Jules Peters en Audio spreekt voor zichzelf. Voor Jules spreekt dat nog meer vanzelf omdat hij jarenlang op het podium stond als bassist. Muziek en dus ook audio is een vast onderdeel van zijn leven en hij wilde het gevoel dat hij ervan krijgt graag delen met anderen. Dat kan door zelf muziek te maken als artiest, maar ook als producent van luidsprekers.

Van al de zaken die je als maker van audio producten zou kunnen maken koos Jules cs nu juist voor luidsprekers terwijl ze ook voor versterkers, cd-spelers, platenspelers en wat al niet meer konden kiezen. Nee, het zijn luidsprekers geworden. Op de vraag waarom is het antwoord eenvoudig en eenduidig. Geen van de luidsprekers die Jules kende gaf hem in de thuissituatie het gevoel en de emotie die hij op het podium ondervindt. De dynamiek die vrijkomt bij het aanslaan van een snaar dat wilde hij thuis ook. Om nu een complete bass tower in de huiskamer te plaatsen gaat wat ver, dus er moet een andere oplossing mogelijk zijn.

Alternatief

Voor zijn werk komt Jules Peters regelmatig in China waar hij producten laat maken voor zijn andere bedrijf. Daar in het Verre Oosten ervoer hij de snelheid waarmee producten kunnen worden ontwikkeld en gemaakt. Thuis speelde Jules met Totem luidsprekers en de klank beviel hem tot nu toe het best als alternatief voor thuis. Dit besef leidde ook tot de naam van een te ontwikkelen serie luidsprekers. Die werd Ossia wat een muziekterm is voor alternatief. Met Ossia wordt aangegeven dat een bepaald deel van de partituur om diverse redenen anders gespeeld mag of kan worden.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF