Musical Fidelity AMS Primo voor- en AMS50 stereo eindversterker

We moeten alweer teruggaan naar het jaar 2003 toen Musical Fidelity vriend en vijand wist te verrassen met een werkelijk ongekende serie aan extreme audioproducten onder de naam KW. Deze apparaten waren bijna Teutoons van afmetingen en gewicht en afzonderlijk uitgerust met een al even grote, loodzware voedingsbehuizing. De prijzen waren overeenkomstig torenhoog om het dan nog niet eens te hebben over het giga uitgangsvermogen van 1.000 Watt aan 8 Ohm, oplopend naar 3.000(!) Watt bij 2 Ohm.

Uit Music Emotion - November 2009

Na nog wat `kleinere` KW producten werd het een tijdje rustig in het topsegment bij Musical Fidelity, totdat onlangs de stilte met een daverende klap werd doorbroken door opnieuw een aantal zeer extreme producten van de hand van het ontwerpteam van Antony Michaelson. Herhaalt de geschiedenis zich opnieuw?

De persoon Antony Michaelson is net zo bijzonder en controversieel als zijn door de jaren heen nogal regelmatig wijzigende productenpallet. Veel gelimiteerde oplagen of andere speciale series, variërend van goedkoop en piepklein (V-Serie) tot kostbaar en reusachtig groot (Titan en AMS serie). Niets is hem vreemd en Antony en zijn team zitten dermate vol met ideeën, dat die vaak leiden tot een ware uitbarsting van creativiteit waardoor dus al deze bijzondere en afwijkende concepten ontstaan.

Met andere woorden, Musical Fidelity is een echte trendsetter en geen trendvolger en dat is bijzonder knap voor zo’n kleine onderneming. Een zeer positieve ontwikkeling is tenslotte dat hij heeft geluisterd naar de verschillende opmerkingen van de internationale markten om voor meer eenheid en rust in zijn assortiment te zorgen. Hierdoor is sinds kort het complete gamma volledig herzien en de nu leverbare modellen zullen voor langere tijd in het programma blijven.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF

Let op: prijzen in het magazine kunnen afwijken van huidige prijzen