2007: het jaar van plat?


Gastauteur | 15 maart 2007 | Fotografie Gastauteur

(advertorial)

Het jaar 2007 is inmiddels in volle gang. We zien dat de trends van afgelopen jaar doorzetten. De Nederlander is meer ontspannen, positiever over de economie. Men durft ook weer geld aan leuke dingen voor zichzelf uit te geven, in plaats van alles te bewaren voor “a rainy day”. Daarnaast wordt weer gedacht aan het inleveren van een beetje inkomen voor wat meer vrije tijd. Vrije tijd die onder meer besteed kan gaan worden aan het luisteren naar een goed stuk muziek!

Naast deze algemene trends, zien we op het gebied van audio/video dat de trend voor plat en design verder wordt doorgevoerd. Final Sound Solutions speelt perfect in op deze trends. Dit jonge, innovatieve Nederlandse bedrijf ontwikkelt en verkoopt wereldwijd ultradunne, elegante high definition elektrostatische speakers. Naast het feit dat de producten een fraaie, unieke aanvulling op het assortiment van vele dealers zijn, ontvangen dealers goede marges op de producten. Bovendien kunnen zij rekenen op prima verkoopondersteuning vanuit Final Sound, onder meer in de vorm van demoweekenden, diverse brochures, banieren, display etc.


HD-beeld čn HD-audio

Niet alleen het design past perfect in de hedendaagse wereld van plasma- en lcd-schermen. Ook het geluid wat deze speakers voortbrengen, is helemaal van nu. Is alles gericht op High Definition beeld, met deze speakers in huis heeft u ook de bijbehorende High Definition audio. Zoals u wellicht weet, levert de unieke elektrostatische technologie de zuiverste en meest natuurgetrouwe geluidsweergave die momenteel op de markt is. Dankzij de Final Inverter Technology™, ontwikkeld en gepatenteerd door Final Sound, is nu echter een serie hoogwaardige high definition elektrostatische luidsprekers leverbaar voor schappelijke prijzen. Er zijn reeds vele lovende reviews over deze speakers verschenen (zie www.finalsound.com).


Enorm succes

De speakers van final sound zijn onder meer verkrijgbaar bij EP:TV Centrum, een bekende en groeiende audio video winkel in Eindhoven. Afgelopen december organiseerde Final Sound samen met hen een demoweekend ten behoeve van haar nieuwe modellen. Voor dit demoweekend werden een teaser en een advertentie geplaatst, werd een banner op de website van Final Sound gezet alsmede op de website van HiFi.nl, werd een goede actie bedacht en gingen medewerkers van Final Sound mee verkopen op de demodagen zelf! De omzet liet duidelijk zien dat deze inspanningen hun vruchten hebben afgeworpen. Leo Weekers, eigenaar en manager van EP:TV Centrum Eindhoven: “Het was een enorm succes en we hebben veel verkocht. We hebben € 5.000 geďnvesteerd en een omzet behaald van bijna € 50.000! Dat kwam mede door de superactie die Final Sound aanbood in de vorm van een hele goede receiver met virtual surround mogelijkheid met een paar Final Sound elektrostaten. Het heeft geweldige traffic opgeleverd in onze winkel die daarnaast geresulteerd heeft in een – toch wel onverwachte - hoge verkoop. Zelfs nu, een paar maanden later, merken we nog de positieve gevolgen van dit weekend. De speakeroplossing levert blijkbaar een geweldige gespreksstof op feestjes, want we zien veel vrienden en familieleden van mensen die reeds gekocht hebben, bij ons langskomen. Een perfectie mondelinge reclame, niet alleen voor de speakers, maar natuurlijk ook voor EP: TV Centrum!”


Sublieme geluidskwaliteit

“We realiseren ons dat deze markt groot is. We zien de trend dat consumenten teruggaan naar kwalitatief goede speakers. Daar slaat Final Sound natuurlijk een belangrijke slag in.” Bezoekers waren niet alleen zeer tevreden over het design maar tevens ook over de kwaliteit van het geluid wat uit de speakers komt. “Consumenten zijn verbaasd dat ‘dat’ uit zo’n platte speaker kan komen. Het is een speciaal product dat andere luidsprekers niet in de weg staat. Zo moet je dat ook promoten. Als je het dan vervolgens laat horen en je kunt vertellen hoe zo’n weergever werkt, dan ben je klaar”, aldus de heer Weekers. We kunnen dus concluderen dat de producten van Final Sound een goed aanvulling zijn op het assortiment. Leo Weekers zegt hierover: “De klant verwacht dat we een probleem oplossen. Hij weet van tevoren nog niet echt wat hij gaat kopen. Daar kunnen wij bij helpen. Final Sound sluit perfect aan bij de trend naar plat. Beeldschermen zijn plat en de panelen van Final ook. Wij maken dankbaar gebruik van deze mix.” Het lijkt er dus op dat 2007 het jaar wordt van plat, design en zeer zeker van high definition audio!

EDITORS' CHOICE