Bang & Olufsen lanceert Ferrari Collection van Ferrarirode producten

Vandaag heeft het Deense audio- en lifestylemerk Bang & Olufsen een nieuwe collectie gelanceerd in samenwerking met de Italiaanse autobouwer Ferrari. Bestaande producten, t.w. de Beosound 2 luidspreker, Beoplay H95 over-ear hoofdtelefoon, Beoplay EX in-ear hoofdtelefoon en de draagbare luidspreker Beosound Explore, zijn uitgevoerd in een opvallende rode tint.

Bang & Olufsen x Ferrari Collection

Bang & Olufsen geeft al sinds 1925 vanuit Struer, Denemarken, vorm aan het wereldwijde landschap van beeld en geluid en Ferrari ontregelt de auto-industrie al sinds 1947 vanuit Maranello, Italië.

“We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Tijdens de creatie was er een sterk gevoel om samen geschiedenis te schrijven,” aldus de toelichting van Kristian Teär, CEO van Bang & Olufsen. “Het gaat helemaal terug naar het begin voor B&O en Ferrari. De oprichters, Enzo Ferrari, Peter Bang en Svend Olufsen, waren visionairs die hun industrie opnieuw definieerden door de status quo uit te dagen. Hun nalatenschap klinkt door de decennia heen en stuwt beide merken tot op de dag van vandaag naar nieuwe hoogten.”

De nieuwe collectie wijkt af van de traditionele aanpak van Bang & Olufsen, legt Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships bij Bang & Olufsen, Christoffer Poulsen, uit: “Onze klassieke speakers zijn bedoeld om op natuurlijke wijze op te gaan in de woning en tegelijkertijd op te vallen door hun prachtige design. Deze collectie is anders. Het zijn pronkstukken. Net als supercars laten ze zich overal zien en horen.”

Beosound 2

De Beosound 2 levert een 360-graden audio-ervaring in huis die elke ruimte vult. Het ontwerp is flexibel zodat de speaker op de vloer, op tafel of op een plank kan worden geplaatst en gemakkelijk van kamer naar kamer kan worden verplaatst. Actieve RoomSense en ingebouwde nabijheidssensoren combineren de schoonheid van de Beosound 2 met slimme technologie, terwijl de hoogwaardige aluminium kegel waarin de luidspreker is geplaatst zorgt voor een naadloze look en een superieure akoestiek.

In de Ferrari Collection is de Beosound 2 geanodiseerd in Bang & Olufsen's Factory 5 in Struer, waardoor het ontwerp in het kenmerkende Ferrari-rood is uitgevoerd. De aluminium behuizing is gepolijst voor een hoogglans die de rijkdom van de rode tint versterkt. Het iconische Ferrari-embleem onder de grille maakt deze editie compleet.

Beoplay H95

De draadloze over-ear hoofdtelefoon Beoplay H95 van Bang & Olufsen heeft op maat gemaakte titanium drivers. Dankzij de adaptieve actieve ruisonderdrukking kan de drager de ruisonderdrukking aanpassen door simpelweg de aluminium ring van de oorschelp te draaien. Afgewerkt met zacht lamsleer en 38 uur non-stop speeltijd, is de Beoplay H95 gemaakt om lang mee te gaan.

De hoofdtelefoon is voorzien van de gitzwarte tint van Ferrari, een tijdloze klassieker, en met laser gegraveerde logo's van Bang & Olufsen en Ferrari. Onder de oorschelpen zijn de titanium luidsprekerroosters geanodiseerd in een rijke rode tint, speciaal geselecteerd voor deze samenwerking.

Beoplay Explore

De Beoplay Explore is een draagbare luidspreker die geschikt is voor buitengebruik. De luidsprekers is volledig stof- en waterdicht is volgens de IP67-classificatie en daarom geschikt, om overal mee naartoe te nemen. Met Bluetooth en Fast Pairing is muziek altijd binnen handbereik en gaat hij de hele dag mee met tot wel 27 uur speeltijd.

Nu wordt de Beoplay Explore geleverd met Ferrari's laser gegraveerde steigerende paard en een opvallende zwarte karabijnhaak voor elk avontuur. De tweelaagse behuizing van de luidspreker is geanodiseerd in rood en zwart, zodat het rooster direct afsteekt tegen het donkere interieur.

Beoplay EX

De Beoplay EX, de meest krachtige draadloze in-ear hoofdtelefoon van Bang & Olufsen, heeft actieve ruisonderdrukking, een ongeëvenaard geluid en wordt geleverd met een draadloze oplader voor maximaal twintig uur luisterplezier onderweg. Dankzij zes microfoons en intelligente straalvormingstechnologie kan de Beoplay EX worden gebruikt om zakelijke gesprekken aan te nemen en tegelijkertijd van muziek te genieten.

Voor de Ferrari-collectie bevat de rechteroordop een opvallend zwart gefolieerd logo van het Ferrari-embleem, onder glas gegoten in het iconische rood, geslepen en gepolijst voor een spiegelachtige glans.

Bang & Olufsen Ferrari Collection: prijzen en leveringsinformatie

Vanaf 29 augustus is The Ferrari Collection online verkrijgbaar op www.bang-olufsen.com, bij geselecteerde Bang & Olufsen- en Ferrari-winkels en online op www.store-ferrari.com.

Beosound 2:        4.999 euro
Boplay H95:        1.299 euro
Beoplay Explore:    249 euro
Beoplay EX:           499 euro

MERK

EDITORS' CHOICE