ARTIKEL

Pech onderweg...


Max Delissen | 30 mei 2016 | Fotografie Redactie HiFi.nl
Dit artikel werd oorspronkelijk geplaatst op 06 mei 2013

Apparatuur die je nieuw koopt valt onder fabrieksgarantie (die volgens Europese wetgeving voor twee jaar moet worden verleend) en je aanspreekpunt daarvoor is de verkoper (de winkel). Gemakkelijk geregeld. Niet zo met tweedehands hifi, en dat moet je je goed realiseren voor je een tweedehands apparaat aanschaft. Ga er in het algemeen maar van uit dat je geen garantie hebt, hoewel sommige winkels uit coulance nog drie maanden geven en een enkele fabrikant of importeur in zeldzame gevallen nog wel eens bereid is een oogje dicht te knijpen. Maar waar moet je dan heen met een ouder apparaat als het stuk gaat?

Gelukkig zijn er diverse gespecialiseerde bedrijven die reparaties verrichten aan hifi-apparatuur en luidsprekers. Een aantal daarvan kun je als particulier rechtstreeks benaderen, anderen willen reparaties ontvangen via het netwerk van hifi-winkels dat gebruik maakt van hun diensten. Houd altijd rekening met kosten voor een prijsopgave (je betaalt dan dus ook als je besluit het apparaat niet te laten repareren) en een bepaalde wachttijd, die tot enkele weken of langer kan oplopen.

Hieronder ter inspiratie een aantal links naar bekendere namen, maar er zijn op internet aanzienlijk meer (vooral kleinere) bedrijven te vinden die reparaties aan hifi-apparatuur uitvoeren en er zijn ook dealers met een eigen technische dienst die werk voor derden verrichten.

Voor luidsprekers:

Voor elektronica:

Kijk ook eens op de Tweedehands-afdeling van onze website

EDITORS' CHOICE