NIEUWSB&W

Hitachi in Tsjechie


Redactie HiFi.nl | 03 oktober 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Hitachi start productie plasma- en lcd-televisies in Tsjechië

Brussel, 3 oktober 2006 - Hitachi, Ltd. start in Tsjechië een nieuw bedrijf voor de productie van platte schermen. De elektronicagigant speelt hiermee in op de toenemende vraag naar plasma- en lcd-televisies in Europa. Het nieuwe bedrijf, genaamd Hitachi Home Electronics s.r.o., zet een fabriek op om in de zomer van 2007 de eerste televisies te kunnen leveren.

Door de toenemende vraag naar grotere platte schermen op de Europese markt verwacht Hitachi in 2008 ongeveer 20 miljoen televisies te verkopen. Het snel groeiende aantal digitale uitzendingen moet hier aan bijdragen. De fabriek zal zowel platte televisieschermen als paneelmodules voor plasma-tv’s produceren. De Tsjechische fabriek heeft de capaciteit om maandelijks 80.000 televisies (zowel plasma als lcd) en 100.000 plasmapanelen te produceren.

In de nieuwe fabriek wordt ook een Design- en R&D-afdeling gevestigd om nog beter in te spelen op afwijkende lokale behoeften, zoals verschillende vormen van digitale uitzendingen.

IPS Alpha Technology
Onlangs is ook IPS Alpha Technology Europe, Ltd. gestart in Tsjechië. Dit is een joint venture van Hitachi, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. en Toshiba Corporation. Deze fabriek richt zich volledig op de verbetering en productie van TFT lcd-modules. De IPS Alpha technologie wordt inmiddels succesvol toegepast in diverse lcd-televisies. De technologie zorgt onder meer voor een bredere kijkhoek, waarheidsgetrouwe kleuren en hogere reactiesnelheid.

IPS Alpha Technology zal nauw samenwerken met de nieuwe Hitachi-fabriek. De twee fabrieken liggen fysiek naast elkaar om op die manier het productieproces efficiënter te maken.

Stephen Gomersall, Chief Executive Europe bij Hitachi Europe: “Hitachi heeft een goede reputatie als het gaat om technische kennis en kunde. Het is goed om met deze ervaring nu ook in Europa zelf aanwezig te zijn door middel van een eigen fabriek. Op die manier kunnen we nog beter inspelen op lokale behoeften en wensen.”

MERK

EDITORS' CHOICE